برگزاری ۸۸۷ جلسه ویدئوکنفرانسی کمیسیون پزشکی قانونی در نیمه اول امسال

مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور از برگزاری ۸۸۷ جلسه ویدئوکنفرانسی کمیسیون در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 بابک سلحشور مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: برگزاری جلسات کمیسیون‌ها به شکل ویدئوکنفرانس از سال ۱۳۹۹ و با شیوع بیماری کرونا در کشور آغاز شد که به دلیل تجربه موفق آن و جلب رضایت مردم، به عنوان یکی از شیوه‌های برپایی جلسات کمیسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: از آنجا که با برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات از تردد‌های غیرضروری مردم جلوگیری می‌شود، هر ساله شاهد افزایش تعداد جلسات غیر حضوری بوده ایم به نحوی که در نیمه نخست امسال ۸۸۷ جلسه به شکل مجازی برگزار شده است.

سلحشور اظهار کرد: از این تعداد ۴۰۸ جلسه با استان‌های همجوار و ۴۷۹ جلسه نیز با کمیسیون مرکزی برگزار شده است.

مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان همچنین از حضور مجاری کارشناسان در جلسات کمیسیون نیز خبر داد و گفت: با توجه به نبود متخصص برخی رشته‌های خاص در برخی استان ها، هم اکنون و به صورت محدود از حضور مجازی کارشناسان در تشکیل جلسات کمیسیون نیز استفاده می‌کنیم که این اقدام به تسریع روند رسیدگی به پرونده‌ها کمک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ اجباری در برگزاری جلسات کمیسیون به شکل ویدئوکنفرانس وجود ندارد، اظهار کرد: این شیوه برگزاری به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تحمیل هزینه رفت و آمد و اتلاف وقت مردم، آن هم در پرونده‌هایی که نیاز به معاینه حضوری ندارد ایجاد شده است و هیچ اجباری در برگزاری مجازی جلسه‌ها وجود ندارد.

وی یادآور شد: بر این اساس در مواردی که امکان برگزاری جلسه ویدئوکنفرانسی وجود داشته باشد، اما طرفین خواستار جلسه حضوری باشند ممانعتی به عمل نمی‌آید و جلسه حضوری تشکیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار