رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت که در اجرای ویژه نظارت بر بازار، پرونده ۱۰۷ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی این استان ارجاع شد.

محمد دادخواه اظهار کرد: طرح ویژه نظارت بر بازار، درج قیمت و ارائه صدور فاکتور به دستور دادستان استان البرز از هفته گذشته به صورت ویژه در استان البرز اجرا شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت از ۴۵۰ واحد صنفی توسط تیم‌های نظارتی بازدید شده که تعداد ۱۰۷ واحد متخلف شناخته شدند.

دادخواه افزود: طرح ویژه نظارت بر بازار با مشارکت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌شود.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز در بخش دیگری ازسخنان خود بیان کرد: در اجرای طرح شناسایی و ساماندهی واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب در این استان در ماه جاری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد متخلف شناسایی شدند.

وی گفت: طی مدت اجرای طرح بیش از ۹ هزار واحد صنفی مختلف با حضور بازرسان اتاق اصناف و کارشناسان اتحادیه‌های مختلف بازدید شده است.

دادخواه افزود: طرح شناسایی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با استفاده از ظرفیت نیرو‌های آموزش دیده و کارشناسان و بازرسان اتحادیه‌های صنفی و واحد بازرسی و نظارت اصناف استان البرز و بر اساس برنامه زمان بندی اجرا شده است.

وی  تاکید کرد: پیروی و احترام به قانون نظام صنفی برای تمام فعالان صنفی ضرورتی انکارناپذیر است، بنابراین فعالیت صنفی خارج از قوانین به هیچ عنوان پذیرفته نیست و وجهه قانونی ندارد.

اکنون بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی و خدماتی در استان البرز فعالیت می‌کنند که بخشی از این واحد‌ها فاقد پروانه کسب هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.