مدیرعامل کشتیرانی گفت: بازنگری در سند راهبردی کشتیرانی در راستای توسعه اقتصاد دریا محور و افزایش میزان نرخ رشد اقتصادی از طریق خرید بندر سالیانکا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی با اشاره به بند دو سیاست­‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه توسعه فعالیت‌­های اقتصادی دریامحور و ایجاد قطب­‌های توسعه دریایی پیشران در سواحل، جزایر و پس‌کرانه­‌ها گفت: توسعه و فعال­‌سازی پتانسیل­‌های اقتصادی و بندری مکران که از سال‌­های گذشته مورد تأکید ایشان قرار داشته، از جمله ظرفیت­‌هایی است که می‌­تواند برای اجرایی شدن سیاست­‌های اقتصاد دریامحور مورد نظر قرار گیرد و این در حالی است که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه سواحل مکران و استفاده از ظرفیت­‌های بندر چابهار به منظور حمل بار از مبدأ چین و هند به بنادر جنوبی و سپس انتقال از طریق کریدور شمال-جنوب به همسایگان شمالی کشور، برنامه توسعه‌­ای مفصلی را تدارک دیده است.

وی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین با خرید بندر سالیانکا در روسیه تلاش نموده تا زمینه را برای افزایش نرخ رشد اقتصادی در حوزه فعالیت­‌های دریامحور در سنوات آتی فراهم کرده و با این اقدام، زمینه را برای فعال­‌سازی ظرفیت‌­های دریاپایه کشور و افزایش درآمد‌های ارزی مهیا نماید.

تجهیز و نوسازی ناوگان با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی

وی با بیان اینکه اجرای سیاست‌­های ابلاغی اقتصاد دریامحور در ۴ حوزه سخت­‌افزاری، نرم‌­افزاری، مغزافزاری و سازمان­‌افزار از سوی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دستورکار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در حوزه سخت‌­افزاری این شرکت تلاش نموده تا علاوه بر پیاده­‌سازی برنامه راهبردی نوسازی و جوان­سازی ناوگان در جنوب و شمال کشور به منظور توسعه روابط تجاری با کشور‌های حاشیه دریای خزر، نسبت به خرید شناور، کانتینر، واگن و کشنده به منظور فعال­‌سازی و افزایش حجم عملیات در کریدور شمال- جنوب و از مبادی بنادر اقیانوسی به مقصد بنادر شمالی کشور اقدام نماید.

مدرس خیابانی، راهبرد اصلی در اجرای برنامه‌­های بخش سخت­‌افزاری را تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی در حوزه ساخت شناور، کانتینر و واگن ذکر و تأکید کرد: نیاز‌های ناوگان به لحاظ تنوع شناور‌ها در حوزه حمل و نقل کانتینری، فله، تانکر، سوخت‌­رسان، فراساحل و همین طور شناور‌های خزرکلاس جهت تردد در دریای خزر متمرکز است که با اولویت استفاده از مجموعه تولیدکنندگان داخلی همچون شرکت صدرا نکاء و کشتی­‌سازی اروندان نسبت به تامین این نیاز‌ها برنامه ­­ریزی و اقدام لازم صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد سلطاني
۱۴:۰۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
انشالله بسلامتی موفق باشین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۴۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
این موضوع خیلی عالیه ولی متاسفانه باز هم ملت را نامحرم حساب کردید و در مورد خرید هیچ توضیحی ندادند.لطفا در مورد خرید این بندر و اطلاعاتی در خصوص این بندر گزارش درستی شما تهیه کنید.دستاورد خوب را درست پوشش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
بعد مشکل پیدا کردند به بهانه تحریم حقتون نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تیتر اخبار با متن هم خوانی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
معمولا هیچ کشوری خاک یا اسکله های خود را نمی فروشد ولی معمولا اجارههای بلند ملت می دهند فقط تاسیسات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
مگه سرزمین رو میشه خرید و فروش کرد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
به این میگن یه حرکت حسابی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
خرید بندر؟!

یعنی قرار است روسیه بندرش را به ما بفروشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
بنادر خودمون همه درب و داغون میخواین برین به روسیه پول بدین ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار