معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اساساً انتقال و تعمیق ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت بخصوص در بین جوانان و نوجوانان، فلسفۀ ایجاد شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت است که باید تحقق آن با جدّیت تعقیب شود.

تراب محمدی دردومین جلسۀ شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایثار و از جان گذشتگی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان، موجب حفظ اسلام، استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و سربلندی ایران شد گفت: رسالت سنگین ما حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه بویژه به جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: پیگیری حق و حقوق قانونی ایثارگران یکی دیگر از مأموریت‌هایی است که دبیرخانۀ شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت استان باید با حساسیت آن را دنبال کند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و دبیر شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت استان هم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان طبق بند (و) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ملکف هستند یک درصد از بودجه هزینه‌ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

سلمانی تاکید کرد: آیین نامۀ اجرایی این بند قانونی به همۀ دستگاه‌های اداری استان ارسال شده که لازم است جهت ارزیابی سالانه، عملکرد دستگاه‌ها در این خصوص، تا پایان بهمن سال جاری به دبیرخانه شورای ترویج و توسعۀ فرهنگ ایثار و شهادت استان واقع در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار