صادرات ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ از کشور

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی از صادرات ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ از کشور خبر داد.

آقای آبنار در جلسه بررسی پیگیری مسایل حوزه کشاورزی شهرستان مراغه اظهار کرد: تولید سالانه ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور نشانه تلاش‌های بهره برداران ، کشاورزان و حمایت‌های وزارت جهادکشاورزی از تولید است.

وی ادامه داد: وزیر جهادکشاورزی از ابتدای شروع به کار این راهبرد را اتخاذ کرده است که تولید افزایش یافته و از صادرات حمایت شود چرا که صادرات می‌تواند موجب تقویت تولید شود و در نتیجه همین راهبرد در سال ۱۴۰۲ تا ۱۷ آبان ماه ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ صادر شد در حالیکه مجموعه صادرات تخم مرغ در سال ۱۴۰۱ فقط ۵۸ هزار تن بود اما باید به این نکته نیز توجه شود که تخم مرغ یکی از محصولات اصلی در سبد غذایی مردم است بنابراین همه ما در خصوص توجه به مایحتاج سفره مردم باید احساس مسئولیت کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مراغه در حوزه کشاورزی گفت: باید با راه اندازی صنایع تبدیلی در این شهرستان از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اشباع ظرفیت سردخانه‌ها در مراغه از سرمایه گذاران خواست قبل از سرمایه گذاری به دوره بازگشت سرمایه و توجیه اقتصادی آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان مراغه می‌تواند بخشی از مسایل فعالان و بهره برداران این حوزه را حل کند.

آقای علیزاده بر ضرورت ساماندهی و توجه بیشتر بر توزیع نهاده‌های دامی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه سرمازدگی خسارت زیادی به کشاورزان مراغه‌ای وارد کرده است و با وجود پیگیری‌هایی که داشته ایم نتوانسته ایم از طریق ستاد بحران وزارت کشور و وزارت جهادکشاورزی کمکی به این کشاورزان در زمینه جبران خسارات وارده انجام دهیم.

وی با اشاره بر لزوم مرمت و نوسازی کانال‌های آب در این شهرستان گفت: یکی از مطالبات روستاییان این شهرستان نوسازی و مرمت کانال‌های آبیاری است تا از هدر رفت آب در این کانال‌ها جلوگیری شود.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی ساخت شهرک صنایع غذایی کشاورزی در این شهرستان را یکی دیگر از نیاز‌های مراغه دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.