فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : برآورد‌های تخمینی حاکی از وجود حدود ۳۰۰ قلاده خرس بالغ در حیات وحش این خطه غربی ایران است.

اصغر آغاز فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : خرس‌ها در زیستگاه‌های حیات وحش استان کرمانشاه به ندرت تلف می‌شوند و همین عامل باعث جمعیت رو به افزایش نسبی آن‌ها شده است.

وی با بیان اینکه تلف شدن خرس در حیات وحش کرمانشاه به دلیل نبود غذا یا بیماری تاکنون به ندرت رخ داده است، تصریح کرد: خرس به عنوان حیوان بزرگ جثه در راس هرم غذایی محیط زیست کرمانشاه بی رقیب و همه چیز خوار محسوب می‌شود و به جز انسان تقریبا هیچ تهدیدی ندارد.

وی گفت: تعارض حیات با انسان عامل اصلی تلفات خرس در استان کرمانشاه است که البته موارد کمی از آن مشاهده شده است به عنوان مثال از ابتدای سال جاری تاکنون فقط ۲ مورد تلف شدن خرس در جغرافیای منطقه گزارش شد.

وی مجازات شکار عمدی خرس را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و از عموم مردم طبیعت دوست استان کرمانشاه خواست در صورت مشاهده حیوان وحشی آسیب دیده از نزدیک شدن به آن خودداری کرده و مراتب را با شماره تلفن ۰۸۳۴۳۷۲۲۲۲۹ و یا تلفن گویای ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند .

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.