جمع آوری بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در شهرستان البرز

رئیس اداره زکات استان قزوین گفت: بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در شهرستان البرز جمع آوری شده که تنها هشت درصد از زکات جمع آوری شده نقد بوده است.

حجت الاسلام باب اله شهسواری رئیس اداره زکات استان قزوین در نشست شورای زکات شهرستان البرز گفت: در شهرستان البرز بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که تنها هشت درصد از زکات جمع آوری شده نقد بوده است و مابقی به صورت غیرنقدی بوده و یا توسط خود زکات دهندگان برای نیازمندان و پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان زکات در قزوین جمع آوری شده است که از این رقم بیش از ۹۰ درصد برای محرومان و نیازمندان صرف شده است.

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: به نظر می‌رسد هرجا شورای زکات فعال‌تر بوده و ارتباط مردمی آن عمیق‌تر بوده است شاهد جمع آوری زکات بیشتری برای محرومان بوده ایم بنابراین باید از ظرفیت‌های مختلف برای تبیین و ترویج زکات استفاده کنیم.

وی یادآورشد: استفاده از ظرفیت بسیج، علما و روحانیون، مهندسان عرصه کشاورزی، کارکنان جهاد کشاورزی، دهیاران، افراد معتمد محلی و ... در جمع آوری زکات امر مهمی است البته مشارکت این اقشار تنها در عرصه جمع آوری زکات نبوده بلکه باید در عرصه هزینه کرد کمک‌ها برای محرومان نیز از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار