نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از معضلاتی که در شهر وجود دارد حفاریهایی است که از سوی دستگاههای خدمات رسان در سطح شهر انجام میشود و گاهی بعد از انجام ماموریت خود نسبت به اصلاح و مرمت مسیر حفاری شده متناسب با استانداردهای فنی و ضوابط حفاری اقدام نمینمایند و پس از مدتی شاهد فرو نشست، شکستگی آسفالت بدلیل زیرسازی نامناسب میباشیم.
او افزود: طی بررسی انجام شده از سوی کمیسیون نظارت، مشخص شد شهرداری قبل از انجام هرگونه مرمت و آسفالت از دستگاههای خدمات رسان استعلامی را أخذ میکند تا اگر دستگاهها در آن مسیر یا معبر، برای احداث یا انتقال خطوط آب، برق و گاز برنامهای در نظر دارند قبل از اینکه شهرداری معبر را مرمت و آسفالت کند حفاری را انجام دهند تا خود شهرداری به صورت یکپارچه عملیات زیرسازی و آسفالت را انجام دهد تا عمر آسفالت بدون آسیب در حداکثر زمان خود اتفاق بیوفتد.
نیکونژاد با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ هزینه آسفالت مبلغ قابل توجهی افزایش یافته است گفت: برخی دستگاههای خدمات رسان، با وجود اطلاع رسانی شهرداری، بعد از مرمت و آسفالت معبر از سوی شهرداری، برای انتقال و مرمت خطوط شبکههای داخلی خود شروع به حفاری میکنند موضوعی که علاوه بر حیف و میل بیت المال نارضایتی شهروندان را نیز به همراه دارد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: ضرورت دارد دستگاههای خدمات رسان برای هرگونه حفاری از شهرداری مجوز أخذ نمایند و قبل از مرمت و آسفالت معابر از سوی شهرداری، خدمات رسانی لازم را در حوزه خود انجام دهند.