اسلحه مرگبار حیات وحش در پارک ملی دنا کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: دومین اسلحه مرگبار هورنت که بلای جان کل وبز‌های دناست از یک متخلف سابقه دار کشف و ضبط شد.

اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا اسلحه مرگبار هورنت  را در ضلع شمالی پارک ملی دنا از یک متخلف سابقه دار، کشف و ضبط کرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت، حین پایش و دوربین کشی ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا متوجه حضور متخلفی می‌شوند که با یک اسلحه به قصد شکار وارد منطقه تحت مدیرت محیط زیست استان شده است.

وی تصریح کرد: ماموران پس از ساعت‌ها تلاش و اقدامات لازم موفق می‌شوند متخلف را قبل از هرگونه شکاری دستگیر و یک قبضه اسلحه هورنت (خفیف) کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اسلحه هورنت یک سلاح مرگبار برای حیات وحش است گفت: این اسلحه بدلیل صدای شلیک خیلی کم که گا‌ها از فاصله ۱۰۰ متری آن هم شنیده نمی‌شود قاتل حیات وحش بوده که خوشبختانه با رصد دقیق منطقه توسط محیط بانان از ابتدای ماه جاری تاکنون این دومین اسلحه هورنت است که کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرد:متخلف به همراه اسلحه به مراجع قضایی معرفی شد و مطابق با قانون شکار و صید اسلحه کشف شده تا صدور رای نهایی بصورت امانی در انبار محیط زیست یا مراجع قضایی نگهداری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.