رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیر نزولی جمعیت استان بر محوریت اجرای طرح نجات فرزندان سقط و ضرورت ترویج فرهنگ زادآوری تأکید کرد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با محوریت طرح نجات فرزندان سقط (نفس) با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ زادآوری، حمایت از زوج‌های نابارور و اصلاح فرایند غربالگری جنین گفت: در کنار این اقدامات ارزشمند باید در اجرای طرح نفس مصمم‌تر بود و تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفت.

او با اشاره به ماده ۵۳ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: بخش بهداشت و درمان دانشگاه در اجرای این قانون باید با قوت و جدیت بیشتری عمل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روند نزولی جمعیت در استان اشاره و تصریح کرد: سیر نزولی جمعیت در گیلان نشان می‌دهد اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و باید فرایند‌ها اصلاح و ساختار‌های اجرایی تغییر کند.

آشوبی همچنین با اشاره به جذب منابع اعتباری در راستای تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای این قانون جذب شده و در تلاشیم تا اعتباری را برای اجرای طرح نفس نیز جذب کنیم.

او بر ضرورت همکاری و مشارکت شبکه‌های بهداشت و درمان در اجرای طرح نفس تأکید کرد و افزود: توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و اجرای دقیق مفاد قانونی آن از تکالیف شبکه‌های بهداشت و درمان است.

در این نشست که معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیران کل بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و همچنین مسئولان نظام پزشکی و کارشناسان حوزه جمعیت استان نیز حضور داشتند، تعدادی از اعضای ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، چالش‌ها و همچنین راهکار‌ها جهت تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.