در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تبدیل داروسازان از واردکننده به تولیدکننده با حمایت از متخصصان داخلی

عضو انجمن داروسازان تهران گفت: داروسازان کشور از واردکننده به تولیدکننده تبدیل شده اند؛ به طوری که داروهای تولیدی خود را صادر می کنند.

کشاورز، عضو انجمن داروسازان تهران گفت: در سال جاری تعداد داروسازان کشور بالغ بر ۳۰ هزار نفر است که هرم جمعیتی ۳۵ سال داروسازان،  حدود شش هزار نفر است.  

او گفت: رشته داروسازی حوزه های مختلفی مانند صنعت، پخش و رگولاری دارد و برای توسعه رشته داروسازی باید به موضوع توسعه و تحقیق توجه شود.

کشاورز در ادامه افزود: با توجه به هزینه های مطالعات و تحقیق در حوزه داروسازی، باید این هزینه ها را در قیمت تمام شده داروها لحاظ کنیم.

او بیان کرد: استفاده از ظرفیت صادرات دارو به کشورهای همجوار باید بیشتر از گذشته شود؛ زیرا اعتماد خاصی به داروی تولید ایران دارند که در این بین باید توجه ویژه ای به زیرساخت ها و موضوع نقدینگی صنعت داروسازی برای موفقیت بیشتر داشته باشیم.

عضو انجمن داروسازان تهران گفت: یکی از اقدامات مناسب استفاده از مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در راستای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و معتقدم که تجاری سازی محصولات به نفع مردم کشورمان است.

کشاورز ادامه داد: داروسازان کشور از واردکننده به تولیدکننده تبدیل شده اند به طوری که دارو صادر می کنند.

کشاورز افزود: تعداد فارغ التحصیلان داروسازی از سال ۹۲ تا به الان دو برابر شده است. با برنامه‌ریزی می توانیم به یکی از قطب های منطقه در حوزه تولید دارو تبدیل شویم.

او بیان کرد: باید فرصت های جدید شغلی را  ایجاد کنیم و از تولید کنندگان  بیشتر حمایت کنیم تا سلامت مردم ارتقاء پیدا کند. صنعت داروسازی پویا است و باید مطابق با پیشرفت این حوزه در دنیا رشد کنیم.

عضو انجمن داروسازان تهران گفت: منابع مالی باید در حوزه داروسازی تامین شوند، منابع ریالی و ارزی دچار محدودیت شده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.