استاندار:

پارک علم و فناوری در سیستان و بلوچستان تحرک علمی ایجاد کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناوری باید در بین جوانان مستعد استان تحرک علمی ایجاد کند و به عنوان یک رسالت برای تحقق این امر در حوزه علم سرمایه گذاری کند.

محمد کرمی در نشست با رئیس و معاونین پارک علم و فناوری زاهدان گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای جمعیت جوان و ضریب هوشی بالایی است که باید با استفاده از این ظرفیت هر روز به یک نوآوری، خلاقیت و تولید جدید در استان برسیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آیات قرآن افزود: قرآن در همه ابعاد یک کتاب هدایت است و در حوزه علم، مباحث علمی را حتی به صورت داستان بیان کرده است که متاسفانه با مباحث قرآن و نظریه‌های علمی آن فاصله داریم.

وی گفت: برگزاری مسابقات علمی مستمر در بین دانش آموزان و دانشجویان در ایجاد این تحرک موثر است و پارک علم و فناوری با ارائه هدایای نفیس، برگزاری این مسابقات علمی را در برنامه کاری خود قرار دهد.

کرمی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما نیز برای حضور دانشجویان نخبه در برنامه‌های صدا و سیما و شرح فعالیت‌های علمی آن‌ها استفاده شود تا این تحرک در ذهن جوانان ایجاد شود.

وی با انتقاد و گلایه از فضای حاکم بر دانشگاه‌ها، بیان داشت: وضعیت دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه به گونه‌ای است که بعد از فارغ التحصیلی حتی در مقطع ارشد به عنوان بیکار، به دنبال کار می‌گردد که این یک فاجعه است چرا که کسی که چند سال درس می‌خواند بعد از فارغ التحصیلی باید خودش به عنوان یک کارآفرین به جامعه وارد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید از نظر علمی توانمند، خلاق و کارآمد و مهارت محور پرورش یابند که بعد از فارغ التحصیلی، شرکت‌ها به دنبال این جوانان توانمند و خلاق باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار