بیش از یک میلیارد دلار در چابهار سرمایه گذاری شده است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای آماده سازی و افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار حدود بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام داده و این بندر بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر ترانزیت به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان است.

قاسم عسکری‌نسب  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ (حمل و نقل دریایی) کالا دارد و ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار که پس از افتتاح فاز نخست به هشت و نیم میلیون تن رسیده پذیرای کشتی‌های ۱۰۰ هزار تنی است.

وی به مزیت‌های بندر چابهار اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های کنونی و پسکرانه‌ای در حال توسعه بندر چابهار نگاه جدید شرکت‌های کشتیرانی منطقه و جهان را برای رسیدن به بازار‌های کشور‌های CIS (کشور‌های آسیای میانه) و افغانستان از تمرکز بر خلیج فارس خارج و به دریای عمان و بین بنادر چابهار، صحار و گوادر معطوف می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اجرا و تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان - سرخس، خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار، پتروشیمی توسعه نگین مَکُران، ایجاد صنایع فولاد، ساخت فرودگاه بین المللی چابهار و همچنین توسعه بنادر کشور‌های همسایه از جمله عمان (بندر صحار) و پاکستان (گوادر) می‌تواند نقش مهمی برای جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی وتوسعه تجارت و ترانزیت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار