آبرسانی به ۶۰ روستای غرب استان اصفهان

آبرسانی به ۶۰ روستای غرب استان اصفهان در قالب قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی در حال برنامه‌ریزی است.

 مدیرعامل آب و فاضلاب  استان اصفهان  با بیان اینکه اقدامات لازم برای تامین آب پایدار شهر‌ها و روستا‌های غرب استان به صورت مستمر در حال پیگیری است گفت: علاوه بر عملیات اجرایی روستا‌هایی که در قرارداد اول طرح جهاد آبرسانی آن‌ها در حال اجراست، آبرسانی به ۶۰ روستای دیگر در شهرستان‌های فریدونشهر، بویین میاندشت، فریدن و چادگان در قالب قرارداد دوم در حال برنامه‌ریزی است.


حسین اکبریان با اشاره به چالش‌های تامین منابع مالی ایجاد تاسیسات فاضلاب افزود: فرایند ایجاد، تکمیل و اصلاح این تاسیسات در استان همچنان ادامه دارد و یکی از طرح‌های مهم استان در بخش فاضلاب تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


او  گفت: هم اکنون طرح مطالعاتی ایجاد تاسیسات فاضلاب ۶۵ روستای استان در دست اقدام است.


در این نشست، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی طرح‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر همکاری دستگاه‌های مربوطه برای برخورداری گسترده‌تر مردم در شهر‌ها و روستا‌های استان اصفهان از خدمات آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: طرح مطالعاتی آبرسانی پایدار به شهر‌های چادگان، بویین و میاندشت، فریدونشهر و داران باید مورد بررسی قرار گیرد.


کامران اسماعیلی افزود: مرحله اضطراری آبرسانی به شهر چادگان و روستا‌های سینه کوه باید در کمترین زمان ممکن تکمیل و بهره برداری شود.


اوگفت: آب و فاضلاب استان اصفهان باید روستا‌هایی را که در تامین آب آشامیدنی دارای محدودیت هستند در مرحله دوم طرح جهاد آبرسانی به وزارت نیرو معرفی کند تا بستر برخورداری تامین پایدار آب آشامیدنی این روستا‌ها فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.