۲۴۰ میلیارد ریال برای حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در سفر رییس‌جمهور پیشنهاد شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت حفاظت از مناطق زیست محیطی استان، گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال طرح برای تصویب در دور دوم سفر رییس‌جمهور در بخش حفاظت محیط‌زیست این استان پیشنهاد شده است.

سعید یوسف‌پور گفت: با اشاره به اضافه شدن چند شهرستان و منطقه حفاظت‌شده جدید، کمبود تجهیزات راهبری خودرو صحرایی و کمک‌دار، یگان حفاظت، کمبود نیروی انسانی و همچنین احداث ساختمان در شهرستان‌های تازه تاسیس سامان، بن، خانمیرزا و فلارد به عنوان مهمترین چالش‌های محیط‌زیست است.

به گفته وی، در دور نخست سفر رییس‌جمهور به استان ۳۲۰ میلیارد ریال مصوبه در این بخش تصوب شد که از این میزان ۹۰ میلیارد ریال در سال قبل اختصاص داده شد.


بیشتر بخوانید


یوسف‌پور افزود: تامین تجهیزات حفاظتی تالاب‌های مناطق حفاظت‌شده و اطفاء حریق توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در طول سه سال که بیش از ۱۴۰ میلیاردریال مصوب شد و تاکنون ۵۸ میلیارد ریال تخصیص داده شد، که این اعتبارات برای تامین تجهیزات و حفاظت یگان حفظ و تکمیل بی‌سیم دیجیتال استان و تامین تجهیزات تخصصی اطفاء حریق و تالاب‌های در سال‌گذشته هزینه شده است.

وی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز مراکز حفاظتی کوهرنگ، کیار، بروجن تا پایان سالجاری از دیگر مصوبات سفر استانی دور اول بود که برای اجرای این طرح ۸۰ میلیارد ریال تصویب شد، که ۱۰ میلیارد ریال این میزان محقق شد.

به گفته وی، تکمیل و تجهیز ایستگاه سنجش میزان آلودگی آب و هوا و آزمایشگاه‌های استان در طول سه سال با اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد ریال تصویب شد که ۲۵ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد.

وی به تکمیل ایستگاه آنلاین پایش کیفیت آب‌های سطحی رودخانه‌ها و خرید تجهیزات پرتابل اندازه‌گیری آلاینده‌ها و سایر تجهیزات آزمایشگاهی شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال تصوب شد، که اعتبار این طرح اختصاص داده نشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.