ماه های آبان تا دی اوج جولان مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: عمده حوادث گاز گرفتگی استان در ماه‌های آبان تا دی بوده و نیاز است مردم هشدار‌های ایمنی را جدی بگیرند.

 توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: هر سال با شروع فصل سرما شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از نشت گاز مونوکسید کربن هستیم که توسط انواع وسایل گازسوز ایجاد می‌شود و به دلیل بی بو و بی رنگ بودن بسیار خطرناک است.

او افزود: سال گذشته ۱۱ فوت ناشی از گاز گرفتگی بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در استان خراسان جنوبی ثبت شد که عمده آن‌ها مربوط به ماه‌های آبان تا دی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد، هفت نفر مرد و چهار نفر زن بودند که جان خود را بر اثر گاز گرفتگی از دست دادند.

توکلی گفت: از ابتدی امسال تاکنون یک مورد فوت ناشی از گاز گرفتگی در استان گزارش و ثبت شده که مربوط به فروردین ماه است.

توکلی اضافه کرد: آمار پزشکی قانونی مربوط به افرادی است که فوت آن‌ها به علت گاز گرفتگی مسجل شده، اما تعداد مراجعه افراد به مراکز درمانی به علت مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسید کربن که منجر به فوت نمی‌شود، بیشتر از این آمار است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه بی احتیاطی در فصل سرما منجر به مسمومیت‌های خطرناک می‌شود گفت: مردم برای پیشگیری از هرگونه اتفاق ناگوار نسبت به سلامت کارکرد وسایل گرمایشی خود همچنین تهویه و هواکش اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی توصیه کرد: شهروندان هشدار‌های ایمنی درخصوص راه‌اندازی و استفاده از وسایل گرمایشی نظیر بخاری و شومینه را جدی بگیرند تا از بروز هر گونه پیشامد ناگوار جلوگیری شود.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ نیز هشت فوتی به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان خراسان جنوبی ثبت شد.

برچسب ها: گاز گرفتگی ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.