استاندار قزوین:

برای احیاء دشت قزوین نگاه همه جانبه وجود دارد

استاندار قزوین گفت: برای احیاء دشت قزوین نگاه همه جانبه وجود دارد و در کنار اقدامات پژوهشی و مطالعاتی، موضوعات به صورت کاملا اجرایی دنبال می‌شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در دیدار با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای احیاء دشت قزوین در ستاد احیاء نگاه همه جانبه وجود دارد و در کنار اقدامات پژوهشی و مطالعاتی، موضوعات به صورت کاملا اجرایی دنبال می‌شود، روندی که امیدواریم در یک بازه زمانی مناسب منجر به نتایج مطلوب شود.

اعلایی افزود: نگاه مجموعه مدیریتی استان قزوین بر این است که احیا دشت قزوین در حوزه میدان اتفاق بیفتد و نتایج مشخصی در این حوزه به دست بیاید.

وی با بیان اینکه دشت قزوین قدمت تاریخی بسیار بالایی دارد، افزود: براساس نظریات کارشناسان، فروپاشی تمدنی از ۲ حوزه آب و محیط زیست اتفاق خواهد افتاد و نباید اجازه داد دشت قزوین از این دو بخش متضرر شود.

اعلایی گفت: عدم مدیریت در مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی و عدم بهره وری آب در این حوزه از جمله چالش‌های مهم در این بخش می‌باشد و اگر مدیریت درستی در این حوزه صورت نگیرد به طور قطع با چالش‌های جدی روبرو خواهیم شد. 

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین با جدیت تمام به دنبال ارتقاء ضریب تبدیل آب به درآمد و اجرای طرح بازار آب است، موضوعی که تا به امروز با پیشرفت‌های مناسبی هم همراه بوده است و باید تقویت شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برای آب باید ارزش جانشینی تعریف شود، اظهار داشت: تا زمانی که برای آب ارزشی جانشینی تعریف نشود نمی‌توان اثرگذاری مطلوبی را در این حوزه شاهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار