چراغ‌های غیرمجاز و دارای نور خیره کننده، از عوامل اصلی اختلال در حواس رانندگان

رئیس پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان از تاثیر قابل توجه استفاده از نورافکن، چراغ‌های دارای نور خیره کننده و اضافی و الوان در ایجاد سوانح ترافیکی خبر داد.

  سرهنگ  محمد علی بزی گفت: برابر قوانین وضع شده شرایط و ضوابطی در خصوص استفاده ار سیستم روشنایی در خودرو‌ها برای دیدن و دیده شدن در مواد ۵۴ تا ۶۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی لحاظ شده است.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قریب به ۴۰ درصد سوانح ترافیکی به دلیل عدم توجه و هوشیاری کافی رخ می‌دهد، بیان داشت: متاسفانه طبق آمار مقایسه‌ای دوماهه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، تخلفات مربوط به چراغ‌های غیرمجاز در شهرستان زاهدان ۸۰ درصد افزایش داشته است که این آمار در برخی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به بیش از سه برابر نسبت به بازه زمانی مشابه می‌رسد.

  رییس پلیس راهور استان تصریح کرد: با توجه به جدول جریمه‌های تخلفات راهنمایی و رانندگی و ممنوعیت استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره کننده (چراغ‌های الوان) اضافی و داشتن نور سفید در عقب و نور قرمز در جلو وسیله نقلیه، با متخلفین مطابق قوانین برخورد خواهد شد.

  سرهنگ محمد علی بزی در پایان به رانندگان توصیه کرد؛ با عنایت به اینکه این نوع چراغ‌ها باعث کاهش میدان دید و خیره شدن چشم راننده می‌شود و احتمال بروز تصادفات را افزایش می‌دهد لذا به هیچ وجه وضعیت چراغ‌های خودرو را از حالت استاندارد خارج ننمایید. درغیر اینصورت علاوه برجریمه تامرتفع شدن این تخلف خودرو متوقف خواهد شد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار