آغاز به کار نخستین خانه همیارطبیعت دانش آموزی جنوب کرمان

اولین خانه همیارطبیعت دانش آموزی جنوب کرمان در مدرسه دخترانه ام کلثوم افتتاح شد. 

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان در این مراسم با اشاره به اجرای طرح همیار طبیعت در مدارس گفت: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه برای توسعه و پیشرفت آینده کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی زاده حفظ محیط زیست و نیروی انسانی را در راستای ایجاد توسعه پایدار ضروری دانست و افزود: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه برای فرهنگ سازی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ترویجی و ... است.

وی این اقدام را گامی موثر جهت نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: توجه به محیط زیست توسط دانش آموزان که آینده سازان اصلی کشور هستند ضرورتی انکارناپذیر در راستای تحقق توسعه پایدار است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت نیز در این مراسم اظهارکرد: خانه همیار طبیعت دانش آموزی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردمی و جذب حداکثری همیار طبیعت بوسیله خود دانش آموزان راه اندازی شده است. 

مصطفی راه خسروانی به آشنایی دانش آموزان با اهمیت منابع طبیعی از طریق نمایشگاه دائمی که در خانه همیار طبیعت راه اندازی شده است اشاره کرد و گفت: بازدید دیگر مدارس از این خانه همیارطبیعت موجبات ترویج فراگیر منایع طبیعی را دربین تمام اقشار دانش آموزان فراهم می کند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت افزود: خانه همیار طبیعت یک واسطه بین دانش آموزان تمام مدارس با اداره منابع طبیعی شهرستان جیرفت است و از طریق این خانه، برگزاری کار‌های ترویجی در حوزه منابع طبیعی منجمله برگزاری مسابقات نقاشی، عکاسی و انشا و بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی پیگیری و دانش آموزان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت می‌توانند مشارکت کنند. 

گفتنی است نخستین خانه همیار طبیعت دانش آموزی جنوب کرمان امروز در مدرسه دبستان دخترانه ام کلثوم جیرفت افتتاح و در پایان تعدادی اقلام ترویجی آموزشی بین دانش آموزان توزیع و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، چند اصله نهال در محوطه مدرسه غرس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار