وزیر دفاع آلمان:

اتحادیه اروپا در انجام وعده خود برای ارسال یک میلیون گلوله توپ به اوکراین ناتوان است

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا نمی‌تواند یک میلیون گلوله برای واحد توپخانه اوکراین که پیش‌تر وعده داده بود را تامین کند.

اتحادیه اروپا پس از آمریکا، دومین حامی تسلیحاتی و مالی اوکراین در جنگ با روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. با این حال، پس از آنکه قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آمریکایی مانع از تصویب بسته کمک‌های نظامی جدید دولت بایدن به اوکراین شدند، سایر متحدان این کشور نیز در روند حمایتی خود از کی یف مردد شده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس پیستوریس، وزیر دفاع آلمان امروز (سه شنبه) اعلام کرد اتحادیه اروپا در رسیدن به هدف خود برای تامین یک میلیون گلوله توپ و موشک به اوکراین تا ماه مارس آینده ناتوان است. 

این اظهارات نخستین اعلام رسمی یک مقام اروپایی در اعتراف پیرامون عدم رسیدن به اهداف مورد نظر در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین است. 

پیستوریس در حاشیه نشست وزرای دفاع کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: من قول یک میلیون گلوله توپ را ندادم و این موضوع یکی از اهداف مورد نظر درباره اوکراین بود. سوال اصلی این است که آیا تعیین هدف یک میلیون گلوله توپخانه به کی یف هدفی واقع گرایانه بوده است؟

وی افزود: صدا‌هایی در آن زمان پیرامون این مسئله هشدار داده بود. یک میلیون گلوله توپ در بیان ساده است. پول برای این موضوع موجود است، اما تولید نیز باید در نظر گرفته شود. هشدار‌های گذشته اکنون به اثبات رسید. بدیهی است که ما نمی‌توانیم به هدف یک میلیون گلوله توپ برای اوکراین تا ماه مارس برسیم.

برخی مقامات می‌گویند اتحادیه اروپا اصلا زیرساخت‌های لازم به منظور تولید این میزان تسلیحات برای اوکراین را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار