رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تصویب مصوبات کافی و قاطعانه برای دریافت تسهیلات در شان بخش صنعت و تولید از مهمترین خواسته‌های فعالان بخش صنایع، معادن و کشاورزی این استان به شمار می‌رود.

شهرام زارع فارسانی گفت: تامین تسهیلات تکمیلی، کمک و مُسَکِّنی برای بخش تولید به شمار می‌رود که انتظار است در دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور و اعضای دولت به چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در دور نخست سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری به دلیل خالی بودن جای مصوبه‌های لازم در خصوص پرداخت تسهیلات؛ بانک‌ها اقدامی برای پرداخت تسهیلات در این ارتباط نداشته‌اند و این مساله امروز به عنوان یکی از مشکلات و معضلات تولید استان تبدیل شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص بخش کشاورزی نیز اظهار داشت: هدلینگ‌های بزرگی از جمله شستا، صندوق بازنشستگی و هلدینگ‌های نیمه خصوصی و خصولتی سراسر کشور در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند این در حالی است که این اقدام در استان انجام نشده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاری برای مکانیزه کردن فعالیت‌های بخش گاوداری، گلخانه و تولیدات کشاورزی از جمله مهمترین مطالبات فعالان این بخش در استان است.

زارع یادآور شد: انتظار می‌رود با تلاش مسوولان استان و همراهی دولت در چهارمحال و بختیاری که به استان کشاورزی و دامپروری شناخته شده است شرایط ایجاد صنعت مکانیزه کشاورزی فراهم شود.

وی افزود: با وجود طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، اما هنوز این استان در بحث ایجاد کمپ‌ها و هدلینگ‌های گردشگری بزرگ و هاپ محروم است.

زارع اضافه کرد: تلاش‌هایی در خصوص تالاب بین‌المللی چغاخور انجام شده، اما هنوزبه نتیجه نرسیده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برخی مصوبات و تصمیم‌های آنی در حوزه تجارت و بازرگانی از جمله بازگشت ارز حاصل از صادرات امروز به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار