مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: ۴۴ درصد از مساحت این استان در پهنه با خطر بالای زلزله، ۴۸ درصد در پهنه با خطر متوسط زلزله و فقط هشت درصد از مساحت استان در پهنه با خطر پایین زلزله قرار دارد.

 عباس بابایی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بحران شامل موارد مختلفی از جمله سیل، زلزله و بارندگی است.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال راه حل عملی برای مقابله با بحران بود، اظهار داشت: ۶۶ درصد مساحت کشور در محدوده گسل زلزله قرار دارد و این نشان می‌دهد که ایران بالقوه و بالفعل با زلزله مواجه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان تصریح کرد: در بحث مدیریت بحران هر دستگاه وظیفه خاص خود را دارد که باید به آن پایبند باشد.

وی با اشاره به اینکه در مواقع بحران نیز هر دستگاه اجرایی بر اساس آنچه محول شده است عمل می‌کند، گفت: وظیفه مدیریت بحران نیز هماهنگی بین دستگاه‌هاست.

بابایی در ارتباط با آموزش و بالا بردن سطح آمادگی دستگاه‌ها برای بحران‌های طبیعی نیز خاطرنشان کرد: چند ماه پیش در یکی از روستاهای استان به علت بی توجهی به هشدارهای مربوطه یک نوجوان و چندین راس گوسفند جان خود را از دست دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان بیان اینکه دستگاه‌های امدادرسان باید در مواقع مختلف پای کار باشند، افزود: در همین راستا یک مانور بزرگ با حضور یک هزار نفر و ۱۱۰ تیم عملیاتی در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره اینکه این مانور در ۴۰ هکتار برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک در این عملیات به کارگیری خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه شرکت‌های آب، برق و گاز نیز در این مانور حضور خواهند داشت، اضافه کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان در این مانور برای مقابله با حوادث طبیعی آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مانور هماهنگ به صورت منسجم از ۱۰ سال پیش در استان برگزار نشده است، گفت: در این رزمایش از امکانات دستگاه‌ها استفاده می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان درباره آمادگی استان زنجان در مقابله با بحران‌ها یادآورشد: آمادگی استان در این حوزه خوب است، همچنان که روز گذشته در حادثه انفجار گاز یکی از آنها را شاهد بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: علاوه بر این ۴۰ گسل در پیرامون استان زنجان وجود دارد که گسل آوج و رودبار را هم شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.