مدیر کل صمت گلستان گفت: آخرین مهلت ثبت نام به منظور استفاده از طرح اعتبار مالیاتی فعالیت‌های تحقیق و توسعه بنگاه‌های اقتصادی ٣٠ آبان ماه است.

درویش علی حسن زاده گفت: طرح اعتبار مالیاتی فعالیت‌های تحقیق و توسعه با هدف جهت دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان اجرایی شده است.

او افزود: بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان، شرکت‌های دارای فعالیت تحقیق و توسعه می‌توانند از اعتبار مالیاتی برخوردار شوند و تا ۳۰ آبان امسال فرصت ثبت نام دارند.

حسن زاده گفت: معادل هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌های دارای پروانه بهره برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذیربط اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود.

او ادامه داد: پروژه تحقیق و توسعه مشمول اعتبار مالیاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های فناورانه است که سطح فناوری محصولات، خدمات یا فرآیند‌های حاصل از پروژه‌های تحقیق و توسعه باید در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا منطبق با فهرست کالا‌ها و خدمات دانش بنیان یا معیار‌های تفصیلی منتشر شده برای کالا‌ها و خدمات دانش بنیان باشد.
مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: همچنین لازم است محصولات، خدمات یا فرآیند‌های حاصل از آن در سطح صنایع مربوطه در کشور، جدید و نو باشد.

وی گفت: هزینه کرد در پروژه‌های تایید شده مطابق آیین نامه و دستورالعمل اجرایی این برنامه در سرفصل‌های فضای کار اختصاصی تحقیق و توسعه، ماشین آلات و تجهیزات، نیروی انسانی، مواد اولیه و قطعات مصرفی، تاییدیه‌ها و استاندارد‌ها و همکاری فناورانه به عنوان هزینه کرد تحقیق و توسعه مورد پذیرش خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.