اجرای طرح نروژی سوادآموزی اتباع در استان البرز

شناسایی و جذب اتباع خارجی در طرح نروژی سوادآموزی اتباع بر اساس تفاهم نامه سازمان نهضت سوادآموزی و شورای مهاجرین کشور نروژ اجرایی شده است.

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از تحقق صد درصدی حجم ابلاغی آموزش اتباع طرح نروژی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص باسوادی و آموزش سواد در بهبود زندگی فردی و اجتماعی کاملاً مؤثر و ملموس است گفت: رسالت آموزش سواد به پناهندگان و اتباع خارجی بنابر منویات مقام معظم رهبری در سازمان نهضت سوادآموزی با اهتمام ویژه ای دنبال و پیگیری می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۴۰ نفر از اتباع ۱۰ تا ۱۸ سال استان در قالب ۱۸ کلاس در دوره‌های سوادآموزی ثبت نام شدند.

وی افزود: در آموزش و پرورش نواحی ۲ و ۴ کرج که مجری این طرح در استان هستند، ۱۶۰ سوادآموز دوره سوادآموزی در ۱۲ کلاس و ۸۰ سوادآموز دوره انتقال در ۶ کلاس ساماندهی شده‌اند. از نظر ترکیب جنسیتی نیز ۹۱ نفر مرد و ۱۴۹ نفر زن در این طرح ثبت نام شده‌اند.

عسگرپور متذکر شد: شناسایی و جذب اتباع و مهاجران خارجی در طرح آموزش اتباع نروژی بر اساس تفاهم نامه سازمان نهضت سوادآموزی و شورای مهاجرین کشور نروژ و با هماهنگی اداره کل اتباع وزارت کشور اجرایی شده است.

این در حالیست که در سال جاری در استان هرمزگان ثبت نام مهاجرین برای سوادآموزی یک هزار و ۶۸ نفر اعلام شده که ۷۶۰ نفر برای اتباع عادی و ۳۰۸ نفر در طرح اتباع نروژی سازماندهی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.