تاکید آیت الله نورمفیدی بر ضرورت توجه و افزایش سرانه مطالعه در گلستان

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: پیشرفت‌های جوامع مرهون کتابخوانی و دانش افزایی و توجه به علم و دانش است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان گرگان در دومین روز از سی و یکمین دوره هفته کتاب در دیدار با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کارکنان و کتابداران استان با بیان اینکه پیامبر پرچمدار توسعه علم و دانش بود و همواره به دانش افزایی تاکید داشت، گفت: ما باید افتخار کنیم که معجزه پیامبر ما کتاب بوده و ایشان توجه ویژه‌ای به علم و دانش داشتند.

آیت الله نورمفیدی همچنین ضمن اشاره به اسامی برخی از دانشمندان جهان اسلام که بسیاری از آن‌ها ایرانی نیز بوده اند، ادامه داد: جوان با دانش و آگاه بی‌شک در حرفه اش موفق‌تر خواهد بود و جوان امروز باید توجه ویژه‌ای به کتاب خوانی و دانش افزایی نشان دهد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به سرانه مطالعه به نقش و جایگاه فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ یک شبه شکل نمی‌گیرد و نیاز به صبوری و همت و تلاش مضاعف دارد و ما در قبال فرهنگ عمومی جامعه از جمله در حوزه کتاب و کتاب خوانی مسئول هستیم.

وی همچنین به ضرورت توجه به جامعه نخبگانی و سرمایه‌های انسانی در نسل حاضر نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فضای مجازی میدان دار روزمره جوانان شده است و این بستر در عین خطراتی که دارد در صورت تدبیر و میدان داری به موقع می‌تواند تبدیل به فرصتی برای ارتقاء فرهنگ عمومی در جامعه شود.

در این دیدار همچنین آخوند میرزاعلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گزارشی از فعالیت‌ها و برخی از برنامه‌های پیش رو در این نهاد را تشریح کرد.

الهام متین سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تبریک هفته کتاب، برنامه‌های تحولی و راهبردی خود را در فصل نو خدمتش در حوزه هایی، چون توجه به جامعه نخبگانی و جوانان انقلابی، توجه به اقوام با نگاه تقریبی در سرزمین برادری، اقتصاد فرهنگ و هنر و زیرساخت‌های این حوزه، توجه به مناطق کم برخوردار و تربیت نیرو‌های متعهد انقلاب اسلامی و توجه به فعالان قرآنی و زیرساخت‌های این حوزه و مواردی از این دست به طور مبسوط تشریح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.