آمار داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: از میان داوطلبانی که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان یزد ثبت‌نام کرده‌اند تنها یک نفر دارای سابقه نمایندگی در مجلس خبرگان است.

سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به ثبت‌نام ۱۰ نفر از استان یزد برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوره چهارم انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان یزد چهار نفر و در دوره پنجم انتخابات مجلس خبرگان ۱۱ نفر ثبت نام کرده بودند.
 
او تأکید کرد: در دوره ششم انتخابات مجلس خبرگان رهبری که مهلت ثبت‌نام آن از روز ۱۴ آبان آغاز و تا ساعت ۱۸ روز ۲۰ آبان ادامه داشت ۱۰ نفر ثبت نام کردند.
 
رستگاری با بیان اینکه یک نفر از این افراد سابقه نمایندگی در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان را در پرونده خود دارد، تصریح کرد: از میان ۱۰ نفر ثبت نامی تنها ۳ نفر سابقه نامزدی در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان رهبری را در پرونده خود دارند و هفت نفر مابقی فاقد سابقه نمایندگی در این زمینه هستند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به تبصره ۲ ماده ۱۲ قانون انتخابات خاطرنشان کرد: داوطلبانی که سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را دارند و یا در امتحانات دوره‌های پیشین این مجلس، حائز نمره قبولی (کتبی و شفاهی) شده‌اند، معاف از امتحان خواهند بود، ولی مابقی نامزد‌ها باید در آزمون علمی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان که در تاریخ ۳۰ آبان در شهر قم برگزار می‌شود، شرکت کنند.
 
رستگاری در مورد محدوده سنی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: سه نفر از این تعداد در محدوده سنی ۴۱ الی۵۰ سال، ۵ نفر در محدوده سنی ۵۱ الی۶۰ سال، یک نفر در محدوده سنی ۶۱ الی ۷۰ سال، یک نفر نیز دارای سن بالای ۷۰ سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.