افتتاح ۱۰ چمن مصنوعی در مدارس چهارمحال و بختیاری

همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیای، ۱۰ چمن مصنوعی در سطح مدارس این استان با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهرهبرداری رسید.

وزیر آموزش و پرورش در آیین نمادین افتتاح همزمان ۱۰ چمن مصنوعی در مدارس استان در قالب طرح موسوم به سردار شهید سلیمانی" گفت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی احداث ۲ هزار و ۱۰۰ طرح ورزشی در سطح مدارس کشور پیشبینی شده که این طرح‌ها با مشارکت خیران و دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در مناطق مختلف کشور برای توسعه فضای ورزشی در نظام تعلیم و تربیت در حال اجراست.

رضا مراد صحرایی امروز پنجشنبه در دستگرد امامزاده شهرستان فرخشهر افزود: این طرح‌ها با هدف ترویج ورزش دانشآموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دست اجراست.

به گفته وی، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت برای نظام تعلیم و تربیت کشور پیشبینی شده است که ساحت زیستی و تربیت بدنی یکی از آنهاست که در پرتو آن بتوان یک انسان اثرگذار، بانشاط و ماهر، کارآفرین و سرزنده برای جامعه تربیت شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان چهارمحال و بختیاری ۵۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان آماده شده است که ۱۰ زمین چمن مصنوعی آن امروز به بهرهبرداری رسید.

وی با اشاره به بی توجهی‌های گذشته به وضعیت ورزش مدارس و احداث چمن مصنوعی تصریح کرد: در صورتی که در سال‌های گذشته سالانه ۵۰ چمن مصنوعی در مدارس کشور برای افزایش شادابی و نشاط دانشآموزان احداث میشد، اکنون مشکل خاصی برای تامین فضای ورزشی و چمن مصنوعی مداس کشور وجود نداشت.

صحرایی به افزایش میزان مشارکت خیران و دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در توسعه ورزش مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: هماکنون ۴۵ درصد از اعتبارات اجرای طرح‌های ورزشی کشور، از مجاری دولتی و مابقی از طریق خیرین تامین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توسعه فناوری و فضای مجازی در بین نسل جدید گفت: توسعه این فضا باعث افزایش تفاوت بین نسل حاضر با نسل گذشته شده است و باید از این امکانات و خدمات بدرستی استفاده شود.

صحرایی تصریح کرد: امکانات و فناوری‌های نوین باید در خدمت ما باشد و از آن‌ها بخوبی استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش به ضرورت افزایش توجه و رسیدگی به مدارس کشور برای داشتن مدارسی قوی تاکید کرد و افزود: در مدرسه قوی باید زمینه برای درس خواندن، انجام کار‌های تربیتی و چند ساحتی بدرستی فراهم شود تا دانشآموزان برای زندگی و پذیرش مسولیت اجتماعی آماده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.