مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: بیشترین خواسته مردم درمورد بقعه امامزاده عبدالله بافق، وضعیت خدام آن و رسیدگی به زائرسرای بقعه بود که رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در میز خدمت شهرستان بافق گفت: تصمیم بر این شد مطالبات مردم بافق در کمیته استانی مطرح و زائرسرا برای مجموعه امامزاده عبدالله دیده شود.

او افزود: برخی موقوفات رها شده است که بیشتر آن‌ها زمین‌های کشاورزی است که قرار شد آن بخشی از موقوفات که در طرح شهری قرار گرفته، توسط شهرداری و شهرسازی تغییر کاربری داده شود. 

صادقی بیان کرد: ما آمادگی داریم زمین‌های وقفی را به صورت مشارکتی یا تملک اعیان واگذار کنیم و آن‌هایی که توان ساخت مسکن دارند، باید پذیره‌ای بگیرند تا آن‌ها هم در اجرای نیات واقفین، شریک باشند. 

او خاطرنشان کرد: باید خدام افتخاری امامزاده نیز تکریم شوند و علاوه بر در نظر گرفتن سفر‌های زیارتی، تفریحی و معنوی، موضوع حقوق و تثبیت آن‌ها نیز حل شود.

علیزاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق گفت: بازدیدی از موقوفات شهرستان انجام شد که بیشتر این موقوفات در مسیر قرار گرفته و باعث شده است که حق وقف به نوعی ضایع شود.

او افزود: تدبیری اندیشیده شد که در کمیسیون‌های مربوطه، رقبات شهرستان بررسی شود و در قالب تملک اعیان به نهاد‌ها و ارگان‌ها از جمله شهرداری واگذار شود.

گفتنی است ۵۶۳ موقوفه در شهرستان و هزار و ۷۰۰ رقبه داریم که به طور میانگین هر موقوفه‌ای شامل سه رقبه از جمله زمین کشاورزی، زمین مسکونی و مغازه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.