کتابخانه روستای گنجک زرآباد به بهره برداری رسید

گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابداری، کتابخانه روستای‌ گنجک از توابع بخش کاروان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان زرآباد در مراسم افتتاح کتابخانه روستای گنجک در حضور شورای اداری، علما،معتمدین، فرهنگیان و دانش آموزان با تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری،گفت: در همین روستا جوانانی را داریم که با فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مدارج دکترا دست یافتند که این افتخار بزرگی برای شهرستان است.

کورش محمدی افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخصه های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه عمومی است که متاسفانه زرآباد از داشتن این نعمت بی بهره است، در این خصوص درخواست های جهت احداث کتابخانه در مرکز شهر به مرکز استان ارسال شده است.

وی ادامه داد: شهرستان زرآباد از نخبه های خوبی برخوردار است که موفقیت همه ساله دانش آموزان این منطقه در کنکور سراسری نشان از رشد و بالندگی این منطقه در زمینه علمی را می رساند.

فرماندار زرآباد افزود: مدیران مدارس با خلاقیت و تعامل مناسب سرانه مطالعه در شهرستان زرآباد را افزایش دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرآباد نیز در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی روستای گنجک به همت خیرین،کتابخانه ملی کشور و خود اهالی روستا احداث شده است.

قاسم نوهواسی افزود: در این کتابخانه یک‌هزار و ۸۰۰ جلد کتاب برای همه سنین موجود است که دانش آموزان و اهالی می تواند به صورت رایگان از آن ها استفاده کند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم چنین حرکت های مثبت را در تمام نقاط زرآباد اجرا کنیم تا سرانه مطالعه را در شهرستان که نیاز به افزایش دارد را افزایش بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرآباد نیز در این مراسم گفت: روستای گنجک بعنوان روستای مهد علم و دانش در شهرستان معروف است که اکثر نخبگان ما و افرادی که در اعضای هیات علمی دانشگاه ها فعالیت می کند از همین روستا هستند.

مولوی یونس نهنگی افزود: از آنجایکه کتاب روح و روان انسان را تازه می کند و علم،دانش و ارزش ها به وسیله همین کتب نسل به نسل منتقل شده تا به اینجا رسیده است.

برچسب ها: کتابخانه ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار