در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خودکفایی ۱۰۰ درصدی محصولات اساسی طی ۳ سال دست یافتنی است

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: در برنامه هفتم، خودکفایی محصولات اساسی طی برنامه مدون ۳ تا ۵ ساله دست یافتنی است.

قاسم پیشه ور گفت: خودکفایی یا خوداتکایی محصولات استراتژیک همچون گندم، دانه های روغنی، برنج، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و چغندر قند یک کار فرابخشی و فراقوه‌ای است که تحقق این امر در برنامه هفتم با حمایت همه جانبه از تولید امکان پذیر است.

به گفته او، با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی، امکان رسیدن به خوداتکایی یا خودکفایی محصولات اساسی طی یک برنامه مدون ۳ تا ۵ ساله شدنی است.

پیشه ور ادامه داد: با وجود آنکه بخش کشاورزی ۱۰۰ درصد خصوصی است، از این رو بهره برداران  برای کشت به منابع اقتصادی خود نگاه می‌کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به راهکارهای خودکفایی محصولات اساسی و پایداری تولید در برنامه هفتم افزود: پرداخت تسهیلات بانکی با حداقل سود به منظور سرمایه در گردش، نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی، در نظرگرفتن حداقل مبلغ تخصیصی برای بیمه محصولات کشاورزی و قیمت گذاری مناسب در شورای قیمت گذاری برای نرخ خرید تضمینی از راهکارهای اساسی پایداری کشت و تامین امنیت غذایی محسوب می‌شود.

پیشه ور گفت:  بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر تحقق امنیت غذایی و پایداری کشت محصولات استراتژیک نیاز است که از ۴.۵ میلیون بهره بردار بخش کشاورزی حمایت‌های لازم به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار