مدیر سازمان دانش‌آموزی اردبیل از برگزاری بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» با هدف ارتقای آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها خبر داد.

علی نعیمی در حاشیه جلسه کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل، اظهار کرد: بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» و با هدف ارتقای آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها برای مواجهه با زلزله در هشتم آذرماه با پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: این مانور به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در رابطه با ایمنی در برابر زلزله با مشارکت اداره کل مدیریت بحران استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان صدا و سیمای مرکز استان، بر اساس سناریوی از پیش طراحی شده فرضی در مدارس سراسر این استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل با تقدیر و تشکر از عوامل برگزارکننده این مانور، گفت: بهترین راه مقابله با بحران‌های طبیعی، آموزش‌های ضروری از پیش تعیین شده برای حفظ آرامش و کنترل احساسات و نیز ارائه راهکار‌ها و راهبرد‌های عملی مقابله با بلایای طبیعی است.

نعیمی افزود: با وجود چنین آموزش‌هایی می‌توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد.

او با اشاره به اینکه برگزاری چنین مانور‌هایی برای آمادگی بیشتر در هنگام وقوع زلزله ضروری به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: طراحی سناریو‌های فرضی برای اجرای این‌گونه مانور‌ها عاملی مهم برای تبدیل مهارت‌های آموزشی به مهارت‌های کاربردی است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل اضافه کرد: خوشبختانه در سنوات گذشته برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در سطح مدارس این استان توانسته آمادگی مطلوبی را برای فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به همراه بیاورد و اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی استان نیز از جمله دستگاه‌های فعال در این زمینه هستند.

در این جلسه معاون اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محله بیان کرد: سعی ما بر این است تا مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی احصا و مورد توجه قرار گیرد.

افشین انصاری همچنین خواستار ارائه آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان و هماهنگی بیشتر ادارات به منظور اجرای هر چه بهتر مانور شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.