ضرب الاجل یک ماهه استاندار گلستان برای قلع و قمع بناهای غیرمجاز

استاندار گلستان در ضرب الاجلی اعلام کرد ، ظرف مدت یک ماه طرح قلع و قمع بناهای غیرمجاز در استان اجرایی خواهد شد.

علی محمد زنگانه امروز پنج شنبه ۲۵ آبان در ششمین جلسه شورای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز استان گفت: قاطبه مردم به دنبال دیدن اقتدار نظام در مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز هستند و بیشترین این آرای بر زمین مانده در گرگان بوده که فرمانداری شهرستان ملزم به اقدام است.

او افزود: دادستانی علیه دستگاه‌های که امکانات خود را برای قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز در اختیار قرار نمی‌دهند، اعلام جرم نماید.

او ادامه داد: اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیازمند حکم و آراء قضایی نیست و جهاد کشاورزی و امور اراضی می‌تواند نسبت به مقابله با تغیرکاربردی‌ها اقدام نماید و مسئول اجرای آن روسای جهاد کشاورزی شهرستان‌ها هستند، تحت نظارت فرمانداران باید بر وظایف قانونی خود عمل کنند.

استاندار گلستان گفت: در گذشته نسبت به تخریب بنا‌های غیرمجاز قصور شده، اما خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات محسوس بوده است و رشد متوسط ۹۰ درصدی داشته است.

زنگانه تاکید کرد: در تخریب بنا‌های غیرمجاز نیازمند کار شبکه‌ای منسجم هستیم و دستگاه‌ها ملزم به اشتراک گذاری امکانات و تجهیزات برای این امر مقدس هستند.

او افزود: استفاده از ظرفیت دیده بانان مردمی در سیستم قضایی و هم در ساختار دولت الزامی است.

استاندار گلستان یادآور شد: فرمانداران محور اقدام اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیر مجاز هستند و بیش از ۲۷۰ حکم اجرا نشده، به تفکیک شهرستان‌ها را تعیین تکلیف کنند.

او گفت: قاطبه مردم به دنبال دیدن اقتدار نظام در مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز هستند و بیشترین این آرای بر زمین مانده در گرگان است که فرمانداری شهرستان ملزم به اقدام است.

استاندار گلستان گفت: در گرگان ۳ روز در هفته دستگاه‌های همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری، جهاد کشاورزی، مدیریت بحران، شهرداری ها، آب منطقه‌ای و ... و همچنین در دیگر شهرستان‌ها هفته‌ای یک روز امکانات و تجهیزات خود را برای تخریب بنا‌های غیرمجاز در اختیار سیستم قضایی و فراجا قرار دهند.

زنگانه ادامه داد: وظیفه اصلی مقابله با هر گونه تعرض به اراضی در وهله اول با دهیاران است و با دهیاران متخلف بصورت جدی برخورد شود.

او ادامه داد: فرمانداران با اختیار کامل با دهیاران متخلف برخورد کنند و کوتاهی فرمانداران در حوزه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز غیرقابل اغماض است.

گفتنی است به دستور استاندار مقرر شد، این جلسه تا حصول نتایج بصورت ۲ هفته یک بار برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.