آیت الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت، ملت ایران را وفادارترین ملت‌ها دانست که هیچگاه به دشمن اجازه پیاده کردن اهداف شومش را نداده اند.

نماینده ولی فقیه گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد، مردم ایران را در این برهه تاریخی وفاداترین ملت دنیا دانست و گفت: دشمن از تمام امکانات مادی و معنوی و رسانه‌ای خود برای دوری مردم ایران از راه، مسیر و هدف خود استفاده می‌کند، اما تاکنون نتوانسته به اهداف شوم خود برسد و وفاداری ملت ایران تمام نقشه هایش را نقش بر آب کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی در ادامه سخنانش به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند امسال اشاره کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم تا انتخابات پیش رو در فضایی صمیمی و سالم با مشارکت حداکثری برگزار شود.

وی همچنین از مسئولان خواست در اعلام صلاحیت افراد به آبروی آنان توجه کرده و از مصالحه کاری و زد و بند سیاسی دوری کنند.

نماینده ولی فقیه گیلان حملات موشکی حشدالشعبی گروه مقاومت اسلامی در عراق به بندر ایلات در جنوب اراضی اشغالی فلسطین در حمایت از مردم غزه را اقدام خوبی دانست و گفت: این اقدامات ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد رژیم صهیونستی وارد می‌کند و در افول آن اثر گذار است.

آیت الله رسول فلاحتی همچنین با اشاره به میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاری در جمهوری اسلامی به دلیل خدمت برای رضای خدا، نوعی مجاهدت محسوب می‌شود و توجه به پرستاران یک راهبرد مهم در نظام اسلامیست و همه دستگاه‌ها باید به این قشر توجه کنند.

وی به هفته بسیج هم اشاره کرد و گفت: بسیجیان مصداق کاملی از ایثار، خلوص، فداکاری و عشق به خدا هستند و ما امروز بخش زیادی از امنیت کشور را مدیون بسیج و بسیجیان هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان هم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز بود.

آقای یاسر تقوی مهم‌ترین رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را تسهیل دسترسی مردم به کتاب و کتابخوانی و جهاد تبیین دانست و افزود: در حال حاضر ۸۵ باب کتابخانه عمومی و ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی و یک مستقل فعال و ۱۲ کتابخانه عمومی در حال ساخت در استان داریم که مهمترین آن کتابخانه مرکزی رشت است.

وی با گلایه از دولت‌های قبلی گفت: ۲۳ سال از کلنگ زنی این کتابخانه به عنوان کلید فرهنگی استان می‌گذرد و ما از مسئولان می‌خواهیم با کمک به افتتاح این کتابخانه شاهد افزایش حدود ۳۰ درصدی سرانه فضای مختلف شامل، مطالعه و امانت باشیم.

مدیر کل کتابخانه‌های گیلان از مردم خواست با مطالبه گری روند بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را سرعت ببخشند و در طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» مشارکت فعال داشته باشند.

همچنین طرح سراسری کتابت قرآن کریم به مناسبت هفته کتاب توسط نماینده ولی فقیه گیلان رونمایی شد.

نمایشگاهی از پوستر و کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری هم در محل نماز جمعه رشت از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان برپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.