آتش‌سوزی ارتفاعات دوزین مینودشت در گلستان‌ مهار شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: آتش‌سوزی که در ارتفاعات شهر دوزین از توابع شهرستان مینودشت در شرق این استان رخ داده‌ بود، مهار شد.

محمد برزعلی  اظهار کرد: به منظور بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده، پس از جاری شدن سیلاب هفته گذشته در این منطقه حضور داشتیم که از آتش‌سوزی مطلع‌ شدیم.

وی بیان کرد: پس از اطلاع از آتش‌سوزی با حضور در منطقه، بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که وسعت آتش‌سوزی زیاد نیست که با کمک نیروهای مردمی، هلال احمر، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای مهار آتش‌سوزی اقدام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان‌ گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، عوامل غیرطبیعی با توجه به خشک بودن منطقه و گرمای هوا، سبب وقوع آتش‌سوزی شده که علت دقیق آن نیازمند بررسی بیشتر است.

برزعلی ادامه داد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه، با پیاده‌روی حدود ۲ کیلومتری، اکنون ۱۵ نفر از نیروهای مردمی برای اطفا کامل آتش در منقطه حضور دارند تا از شعله‌ور شدن و گسترش احتمالی آتش جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز گفت: براساس آخرین اخبار دریافتی از فرماندار شهرستان مینودشت، آتش در سه نقطه به صورت جزیی بوده است.

نعمت‌الله حاجی‌زاده نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح و میزان این حادثه تا این لحظه مشخص نیست و منتظر جمع‌بندی از سوی فرمانداری شهرستان هستیم.

وی افزود: چنانچه آتش‌سوزی در حد شهرستان و در وسعت کم باشد از ظرفیت شهرستان و در صورت نیاز با توجه به حجم اتش از ظرفیت استانی استفاده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.