اهدای اعضای بدن یک بانوی کبودرآهنگی با رضایت خانواده آن مرحومه به سه مادر نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

مسوول فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:این بانوی مرحومه اهل روستای گمین قلعه از توابع بخش گل تپه شهرستان کبودراهنگ بود که دچار مرگ مغزی شد و با اعلام رضایت خانواده نجات بخش چند مادر تهرانی شد.

 دکتر ویدا سمیعی گفت: با اهدا عضو این مرحومه، سه مادر به زندگی دوباره برگشتند و کبد و ۲ کلیه این مادر مهربان به سه مادر دیگر زندگی دوبار بخشید.

او گفت: براساس قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورت اهدای عضو توسط افراد بومی ساکن در خارج از استان، یک عضو از آن به استان محل تولد تحویل می‌شود.

 مسوول فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ مورد اهدای عضو در این استان صورت گرفته که همه موفق بوده است.

سمیعی گفت: این مجموعه پیشتر نسبت به صدور کارت اهدای عضو اقدام می‌کرد، اما هم اینک این فرایند به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

او گفت: متقاضی می‌تواند با ورود به سامانه و درج کد ملی و شماره تلفن همراه، یک کد تاییده دریافت کرده سپس با وارد کردن این کد برای وی به صورت آنلاین کارت الکترونیکی صادر می‌شود و فرد می‌تواند از روی این کارت پرینت بگیرد.

همسر این مرحومه نیز گفت: اهدا عضو را برای رضای خدا انجام دادیم و معتقدیم کسی که در این دنیا اهدا عضو کند در آخرت حق خود را می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.