بیش از ۳۰۰ انشعاب و مصارف غیرمجاز آب شناسایی شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰۰ انشعاب و مصارف غیرمجاز آب از ابتدای امسال تاکنون در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

دوستی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۳۱۰ انشعاب و مصارف غیرمجاز آب از ابتدای سال در استان گفت: این انشعابات و مصارف آب غیرمجاز در بخش‌های مسکونی، فضای سبز و بخش‌های تجاری و عمومی بوده است.

او علت افزایش شناسایی انشعابات و مصارف غیرمجاز در امسال را مشارکت مردم در این طرح اعلام کرد.

دوستی اظهار کرد: به افرادی که انشعابات و مصارف غیرمجاز را در بخش‌های خانگی و سایر کاربری‌ها معرفی کنند از ۳ تا شش میلیون تومان پاداش اعطا می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: مردم انشعابات غیرمجاز را با سامانه شبانه روزی ۱۲۲ اعلام کنند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با اقدامات انجام شده از جمله ابلاغ اخطاریه، قطع و جمع آوری و در صورت لزوم طرح شکایت در دادگاه، این انشعابات جمع آوری و عمدتا تبدیل به انشعاب مجاز می‌شوند.

دوستی تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز علاوه بر وارد کردن خسارت به شبکه‌های آبرسانی، مشکلات فراوانی از جمله مصرف بی رویه آب و آلودگی‌های نقطه‌ای در شبکه توزیع و خطوط انتقال و اخلال در امر آبرسانی را به همراه دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی رفع تمامی این مشکلات با ادامه روند شناسایی و کشف انشعابات غیرمجاز و تبدیل کردن آن‌ها به انشعاب مجاز را یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت عنوان کرد.

او در خصوص برخورد‌های قانونی انجام شده با متخلفان گفت: جمع آوری انشعاب، اخذ خسارت و معرفی به مراجع قضایی از اقدامات انجام شده در این خصوص است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.