رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان این اداره در تالاب سولدوز این شهرستان نخستین دسته از غاز‌های خاکستری مهاجر را مشاهده کردند.

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: غازهای خاکستری در ادامه کوچ خود از مناطق شمالی به مناطق جنوبی، وارد این تالاب شدند و با سرد شدن هوا به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال وضعیت آبی تالاب سولدوز بسیار مناسب بوده و در مجموع بیش از ۶ میلیون مترمکعب حق‌آبه این تالاب تامین شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده ادامه داد: هم اکنون علاوه بر پرندگان مهاجر، برخی گونه‌های بومی مانند آبچلیک، چوب‌پا، کاکایی، خوتکا، چنگر، حواصیل و انواع اردک‌ها نیز در این تالاب مشاهده می‌شود.

وی افزود: این تالاب علاوه بر اینکه زیستگاه انواع پرندگان است، پستاندارانی مانند گراز، گرگ و شغال نیز در آن زیست می‌کنند.

وی از اهالی روستا‌های همجوار این تالاب بین‌المللی خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت طلب برای شکار این گونه‌های با ارزش به اداره محیط زیست و محیط بانان اطلاع دهند.

غاز خاکستری پرنده‌ای است با ۸۳ سانتی متر طول که بزرگترین نوع پرنده در منطقه بوده و منقارش ضخیم و به رنگ صورتی و سر و گردنش خاکستری و پاهایش صورتی رنگ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.