اجرای چند پروژه برای جلوگیری از تنش آبی در تابستان آینده شهر کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از تنش آبی در تابستان آینده شهر کرمانشاه، چند پروژه زیرساختی ویژه تعریف شده و هم‌اکنون در حال اجراست.

رضا دادوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : برای رفع تنش آبی در شهر کرمانشاه چند پروژه زیرساختی ویژه تعریف شده و هم‌اکنون در حال اجراست. 

وی ادامه داد: خطوط بین مخازن غرب شهر کرمانشاه یکی از این پروژه‌ها است که خوشبختانه فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: خط انتقالی به طول ۹ کیلومتر که از فرودگاه شروع و تا مناطق جنوبی کرمانشاه ادامه دارد؛ در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که این ۲ پروژه در تابستان سال ۱۴۰۳ به طور کامل به بهره‌برداری برسد تا مشکلات مناطق میانی و جنوبی شهر کرمانشاه مرتفع شود.

داودی مشکل دیگر در سطح شهر کرمانشاه را مربوط به تأمین آب در مناطق شمال شرقی شهر دانست و افزود: خوشبختانه با حفر چاه جدید با دبی مناسب که به‌زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود بخش عمده‌ای از مشکلات منطقه مذکور مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: خط انتقال دیگری هم از مخازن معلم به مخزن زینبیه در حال اجراست که با هماهنگی و همکاری توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال اجرا است؛ که تا قبل از تنش آبی وارد مدار خواهد شد.

داودی تصریح کرد: با اجرای این چند پروژه از جمله تکمیل مخزن که در منطقه تلاش و خط انتقال بین مخزن معلم و زینبیه و حفر چاه‌های جدید که در برنامه داریم، ان‌شاءالله در تابستان ۱۴۰۳ مشکل تنش آبی شهر کرمانشاه تا حدود زیادی مرتفع می‌شود و در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت بهتر خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.