مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : مدت زمان رسیدگی به شکایت کارگران از ۴۹ روز به کمتر از یک ماه رسیده است.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در راستای اصل ۴۴، کاریابی به بخش خصوصی انتقال داده شده است.

وی تصریح کرد: تقریبا ۷ موسسه کاریابی در شهر کرمانشاه و تعدادی در دیگر شهرستان‌های استان فعال است، البته در برخی از شهرستان‌ها هم کاریابی نداریم و خود اداره کار وظیفه کاریابی را برعهده دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کاریابی‌ها متناسب با رشته تحصیلی فرصت‌های شغلی را معرفی می‌کنند که با مراجعه با کاریابی اگر فرصت شغلی باشد معرفی می‌شود که در نهایت بستگی به فرد جویای کار دارد که شغل پیشنهادی را بپذیرد یا نه.

وی در خصوص به‌کارگیری نیرو‌های غیربومی در برخی از بنگاه‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: بخشی از کار توسط نیرو‌های فنی و تخصصی انجام می‌شود که در صورت عدم وجود تخصص مورد نظر در استان، غیربومی به کار گرفته می‌شود که معمولا تعداد آن‌ها محدود است.

احمدی در خصوص نظارت از بنگاه‌های اقتصادی، تصریح کرد: نظارت در وهله اول به صورت بازرسی، بازرسان کار است که در هرجایی که قوانین کار و تأمین اجتماعی رعایت نشود تذکر، در صورت تکرار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر هم از سوی بنگاه اقتصادی اجحافی در حق کارگری صورت بگیرد، کارگر می‌تواند با مراجعه به اداره کار شکایت و دادخواست تنظیم کند تا در مراجع حل اختلاف رسیدگی و رأی صادر شود.

احمدی با اشاره به کاهش زمان رسیدگی به دعاوی کارگران، ادامه داد: سالانه ۶ هزار پرونده شکایت در اداره‌کار رسیدگی می‌شود که یکی از چالش‌های بسیار بزرگ در سنوات گذشته بحث میانگین رسیدگی به شکایت کارگران بود.

وی افزود: این میانگین رسیدگی در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۳ روز بود که با تدابیر اندیشیده شده در سال گذشته به ۴۹ روز کاهش یافت و امروز به کمتر از یک ماه رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.