دمای هوای آذربایجان‌غربی تا ۸ درجه کاهش می‌یابد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از فردا بین ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و باید تدابیری برای جلوگیری از بروز مشکل به ویژه در حوزه کشاورزی اندیشیده شود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از اواخر وقت امروز، با فعال شدن سامانه بارشی جدید در استان که همراه با بارش برف در نقاط سردسیر است، احتمال مه گرفتگی جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: مناطق اثر این سامانه در همه نقاط استان است و این پدیده جوی تا روز سه شنبه در منطقه فعال خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: آبگرفتگی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان طی روز‌های میانی هفته جاری پیش بینی می‌شود.

صابری با بیان اینکه آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران لازم است، اظهار کرد: هواشناسی در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرده و لازم است موارد مطرح در صرفه جویی میزان حامل‌های انرژی نیز مورد توجه شهروندان باشد.

وی گفت: تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها نیز با توجه به کاهش ناگهانی دما در راستای کاهش خسارت ها، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور، استفاده از تجهیزات زمستانی در صورت تردد ضروری جاده‌ای، پرهیز از کوهنوردی تا اطلاع ثانوی و خودداری از چرای دام در ارتفاعات ازجمله مواردی است که باید رعایت شود.

صابری با بیان اینکه کشاورزان باقیمانده محصولات خود را در اسرع وقت برداشت کنند، افزود: انتقال محصولات باقی مانده به انبار‌های مسقف نیز ضروری است.

وی از شهروندان خواست از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز در این هفته بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.