پیش بینی میشود که یاهو بخشهایی از موتور جستجوی جدید خود را در هفته نخست ۲۰۲۴ میلادی راهاندازی کند. به گفته سرچ انجین لند، احتمالا موتور جستجوی یاهو ویژگیهای پایه بیشتری را ارائه میکند که شامل تغییر پوسته و طراحی است و در ادامه سال ویژگیهای هوش مصنوعی و پیشرفته تری عرضه خواهد شد.
این در حالی است که در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی یاهو در توییتی اعلام کرد موتور جستجوی خود را دوباره محبوب میکند و یک هفته پس از آن از بازگشت این سرویس خبر داد. البته بسیاری از کاربران معتقدند یاهو نمیتواند با رقبای فعلی در بازار موتور جستجو رقابت کند.
طبق آمار موجود، در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی گوگل ۹۶.۱۷ درصد بازار موتورجستجوی موبایل در سراسر جهان را در اختیار داشت. این درحالی است که رقبایی مانند یاندکس، بایدو و یاهو کمتر از یک درصد این بازار جهانی را در اختیار داشتند.
با این وجود به نظر میرسد یاهو تصمیم دارد با ارائه یک موتورجستجوی جدید در ۲۰۲۴ میلادی سهم خود از بازار را گسترش دهد. این اقدام احتمالا تلاشی استراتژیک برای ارتقای قابلیتهای جستجو، بهبود تجربه کاربر یا ارائه ویژگیهای یگانهای است که در چشم انداز رقابت میان موتور جستجوها، سرویس یاهو را متمایز میکند.
منبع: سیتنا