فن بطری آب در کشتی بدعت شد

رقابت‌های کشتی قهرمانی جوانان کشور در شیراز برگزار شد، اما یک اتفاق ویژه داشت.

بعد از محرومیت محمد علی گرایی برای پرتاب بطری آب روی تشک در رقابت‌های جهانی و در زمان مسابقه برادرش محمد رضا گرایی با حریف ژاپنی، اتحادیه جهانی این کشتی‌گیر را یرای یکسال محروم و یک‌هزار فرانک سویس جریمه کرد.

در ابتدا برخی انتقاد‌ها به رای بود و اتحادیه جهانی نیز دلیل این حکم را برای کشتی‌گیر ایران به این شکل عنوان کرده است که نباید این اتفاق در کشتی عادت شود.

اما این عادت شکل گرفت آن‌ هم در شیراز، شهری که محمد علی گرایی در آن بزرگ شده است.

برخی رسانه‌ها نوشتند که در رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور در شیراز ۲ کشتی به دلیل پرتاب بطری متوقف شد و این یعنی همان بدعتی که اتحادیه جهانی از آن واهمه داشت.

به نظر می‌رسد همه‌گیری پرتاب بطری آب به زودی در دیگر رقابت‌های بین المللی مشاهده می‌شود و شاید حکم‌های سنگین و بازدارنده در این زمینه بتواند حداقل در کشور خودمان ریشه پرتاب بطری را بخشکاند که این رفتار اصلا در قاموس کشتی نمی‌گنجد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما ملک محمودی
۰۲:۱۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
این کارها فقط کار ما ایرانی هاست
Norway
علیرضا
۱۳:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
فدراسیون جهانی کار خوبی کرد،ما کار زشتی انجام دادیم و از منش پهلوانی که کشتی از ماست به دور است.قبول کنیم که اشتباه کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۰۸:۱۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
ب ما ربطی نداره کاپیتان شلال همیشه بازنده مبدعش هست
Iran (Islamic Republic of)
سنسی خان
۱۳:۲۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
مسابقه کشوری با جهانی یکی میکنی. فدراسیون جهانی اگه ادم بود ناداوری هایی که برای کشتی ایران شد اول داوران جریمه میکرد. نه کاپیتان تیم ملی ایران
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۲۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
خدا از فدراسیون جهانی راضی باشه این گرایی رو محروم کرد المپیک نمیره هر مسابقه ایی میره یا میبازه یا نهایتش یه برنز میگیره حداقل یه جوون بیاد جاشو بگیره بره ببازه هم به نظرم ارزش:داره حداقل یه پشتیوانه سازی بشه تو این وزن الان محمدرضا بود واقعا بد بود چون کشتی گیریه که اگه خودش باشه راحت طلای المپیکو میگیره ولی محمد علی خیلی ضعیف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
بنویسید پهلوانی هم مرد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
محرومیت و جریمه سنگین بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
بخاطر این بدعت بد و غیر اخلاقی باید علاوه بر محرومیت و جریمه جهانی برای آقای گرایی فدراسیون کشتی ایران هم او را جریمه و محروم می‌کرد نه اینکه دنبال تخفيف محکومیت او باشند.
آخرین اخبار