مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام خبر داد

آماده باش نیرو‌های راهداری ایلام به دنبال هشدار هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: به دنبال اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی، تمام نیرو‌های راهداری در حالت آماده باش قرار دارند.

سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام بیان کرد: ۲۴۲ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین، ۲۷۲ نفر نیروی راهدار در قالب ۳۲ اکیپ راهداری به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی و انجام راهداری زمستانی در تمامی محور‌های استان مستقر هستند.

وی افزود: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام عنوان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند قبل از سفر‌های زمستانی از طریق برقراری تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

وی افزود: محور‌های مواصلاتی استان از طریق بیش از ۴۸ دوربین نظارتی تصویری به شکل آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

چشمه خاور ادامه داد: با وجود بارش‌ها و هشدار سطح قرمز هواشناسی می‌طلبد رانندگان برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای با احتیاط رانندگی کرده و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.