آخرین خبرها از وضعیت ۲ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی پلدختر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان آخرین خبرها از وضعیت دو ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی سرنجه زیودار و رنگین بان شهرستان پلدختر را تشریح کرد.

سید عماد شاهرخی در حاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ سرنجه زیودار و رنگین بان، اظهار داشت: در شهرستان معمولان کارهای بزرگی در بخش کشاورزی صورت‌گرفته است.

وی ادامه داد: ایستگاه پمپاژ «سرنجه زیودار» پلدختر برای مشروب کردن حدود ۴۰۰ هکتار از باغات انجیر این منطقه دارای اهمیت بسزایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: این ایستگاه پمپاژ آب در سیل ۹۸ به‌صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد و با جانمایی، خط انتقال به‌صورت کامل انجام شده است و در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است و طی هفته‌های آینده این ایستگاه پمپاژ تکمیل و به بهره‌برداران تحویل خواهد شد.

شاهرخی، عنوان کرد: در این بازدید تأکید شد که پیمانکار نسبت به ایجاد چاله‌های تأمین برق اقدام و تیرها را نصب کند و با جابه‌جایی ترانس؛ هر چه سریع‌تر برق ایستگاه تأمین کند.

وی در حاشیه بازدید از پمپاژ «رنگین‌بان» پلدختر نیز، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه در سیل سال ۹۸ ایستگاه پمپاژ «رنگین بان» ۱۰۰ درصد تخریب شده بود عملیات جانمایی و انتقال ایستگاه مذکور به ۲۲۰ متر ارتفاع بالاتر از مکان قبلی صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح ۷۵۰ هکتار اراضی روستای «رنگین بان» از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

شاهرخی، گفت: امیدواریم طی هفته‌های آینده کار آن به اتمام برسد و آب را به مخزن تعبیه شده انتقال دهیم تا کشاورزان بتوانند حداقل از این ایستگاه به‌صورت ثقلی استفاده کنند تا بتوانیم سیستم‌های تحت‌فشار آبیاری را برای این ایستگاه نصب کنیم.

وی بیان کرد: با افتتاح ایستگاه‌های پمپاژ نیمه‌تمام ارزش‌افزوده و میزان تولیدات کشاورزی استان چندبرابر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: کشاورزی در استان محروم لرستان بسیار پر رونق است و این تنها به دلیل شرایط مناسب آب‌وهوایی و موقعیت جغرافیایی این منطقه است.

شاهرخی، عنوان کرد: از تمام شرایط و امکانات برای کمک به کشاورزان و دامپروران استفاده می‌کنیم تا به پیشرفت اقتصادی حوزه کشاورزی برسیم.

وی ادامه داد: استعداد و روحیه جهادی در بین مردم ما به‌وفور احساس می‌شود و همین امر می‌تواند ما را در رسیدن به توسعه، رشد و تعالی یاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.