در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مشخص بودن وظایف و نوع دستگاه ها در سند راهبردی دوستیار سالمند

رییس دبیرخانه سالمندان گفت: در سند راهبردی و عملیاتی دوستیار سالمند نوع دستگاه ها و وظایف آن‌ها کاملا مشخص شده است.

مژگان رضازاده رییس دبیرخانه سالمندان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:همه دستگاه ها برای این که سهمی در رسیدگی به مشکلات سالمندی داشته باشند اقدامات مختلفی انجام داده‌اند اما کافی نبوده زیرا متداول و مکرر صورت نگرفته است.به همین منظور به دنبال برنامه راهبردی و عملیاتی بودیم تا با عضویت تمام دستگاه ها در آن رسیدگی به امور سالمندان بهتر صورت بگیرد.  

او در ادامه گفت: در سند راهبردی و عملیاتی مشخص شده است که کدام دستگاه عضو بوده و چه نوع وظایفی دارند.در این سند راهبردی دستگاه ها باید برنامه های خود را با شتاب بیشتری طرح ریزی کنند و به مرحله اجرا برسانند. 

رضا زاده تصریح کرد:برنامه هایی برای قشر سالمند در دست استان های مختلف کشور است. تمام استان ها باید سند راهبردی را تدوین کرده و با توجه به بالا بودن آمار تعداد سالمندانشان تمهیدات لازم را اجرایی کنند. تیم تخصصی برای اجرای برنامه های  دوستیار سالمند تشکیل داده ایم تا نکات و مطالب بین المللی را هم در این رابطه با ما در میان بگذارند.  

او گفت:سند راهبردی دوستیار سالمند را محور به محور در استان های مختلف به خصوص شهرهایی که  جمعیت سالمند بالایی دارند،انجام می دهیم.البته ناگفته نماند مناسب سازی تمام استان ها با کمک استانداری و شهرداری قابل اجرا است. این سند راهبردی دوستیار سالمند می تواند مسیری روشن و پر از نور و امید برای قشر سالمند باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
ی موقع دولت میگفت که لایحه ای میخواد بیاد از طرف مجلس که فردی که بازنشست میشه حقوق بازنشستگی به اولاد دختر نده یعنی قطع بش شاید اون اولاد دختر بخواد ۲۰۰ عمر کنه دولت که گناه نکرده تا آخر عمر دختر پول فرد بازنشسته رو به اون دختر پرداخت کنه دیگه نمیدنم تصویب شد یا نه
آخرین اخبار