نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: فرماندهان و نیروهای تحت امر باید با تنوع قومی، مذهبی و فرهنگ متنوع استان آشنا و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها متناسب با فضای منطقه باشد.

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ارتش و نیروهای نظامی جز یکی از ارکان نظام اسلامی و حافظ استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور و دارای مرز مشترک آبی و خاکی با کشورهای مختلف است که کار در چنین شرایطی متنوع‌تر، سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود و البته هر چه سختی و حساسیت کار بیشتر باشد به مراتب مسوولیت آن نیز بیشتر خواهد بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ما با ۲ کشور افغانستان و پاکستان دارای مرز خاکی هستیم که فضای هر یک از این کشورها متفاوت است و باید متناسب با شرایط هر کشور با آن‌ها تعامل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در فضای سیستان و بلوچستان با انواع و اقسام مختلف قاچاق مواجه هستیم که نیروهای نظامی را درگیر خود کرده و باید در این جهت تدبیر ویژه داشته باشیم.

آیت الله محامی گفت: نکته دیگر این است که باید با فضای سیستان و بلوچستان و تنوع قومی و مذهبی و فرهنگ متنوع استان آشنا و تصمیم‌گیری ها متناسب با منطقه باشد از این جهت که ممکن است گاهی برخی افراد با فضای استان آشنا نباشند و تصمیم‌گیری آن‌ها نتیجه مطلوب را حاصل نکند.

وی ادامه داد: در کنار آشنایی فرماندهان؛ نیروها هم باید آموزش‌های لازم را دیده و وضعیت استان را بدانند تا بتوانند در این محیط آداب و رسوم را رعایت کنند چرا که گاهی ممکن است یک فرد در خصوص پیروان یک قوم و مذهب ذهنیت منفی داشته و بر اثر این ذهنیت اقدامی نامناسب انجام دهد که در این صورت مجموعه زیر سوال خواهد رفت.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در کنار حفظ آمادگی نیروها و ارتقا آموزش‌ و مهارت‌؛ برگ برنده ما نیروهای مومن و متعهد هستند و در دفاع مقدس نیز برگ برنده ما همین مسئله بود و این برگ برنده به راحتی به دست نمی‌آید و نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش است که البته این کار تنها به عهده عقیدتی و سیاسی نیست و در کنار مسئولان عقیدتی سایر مسئولان و فرماندهان دیگر نیز باید تجسم این روحیات و آموزش‌ها باشند تا هر یک از نیروها از آن‌ها الگو بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.