قطع جاده ارتباطی سی سخت - پادنا در گردنه بیژن؛ بارش برف به ۵۰ سانتی متر رسید

جاده ارتباطی سی سخت به پادنا در محدوده گردنه بیژن به علت بارش برف سنگین مسدود شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده ارتباطی سی سخت به پادنا در محدوده گردنه بیژن به علت بارش برف سنگین مسدود شد. این گردنه به دلیل بارش سنگین برف و جلوگیری از احتمال ریزش بهمن و ایمنی مسافران به صورت موقت مسدود شد.

علیرضا نیکروز افزود: این محدوده تا فردا سه شنبه ۳۰ آبان مسدود است و پس از عبور سامانه بارندگی از استان، از سوی راهداران بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: بارش برف درگردنه بیژن، که منطقه‌ای سخت گذر در محدوده سی سخت و پادنای سمیرم است، در ایام سردِ سال، به بیش از سه متر می‌رسد.

طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و ۸ کیلومتر آن در حوزه کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

پارسا شعبانی سرپرست فرمانداری شهرستان دنا با بیان اینکه بارش برف در گردنه بیژن واقع در جاده سی سخت به پادنا به ۵۰ سانتی متر رسیده است، عنوان کرد: همه ساله با اولین بارش برف جاده سی سخت به پادنای استان اصفهان به دلیل کوهستانی و ناایمن بودن مسدود می‌شود و در زمستان میزان برف در این جاده به بیش از ۵۰ متر می‌رسد.

مختار اندرخور فرماندار مارگون نیز گفت: به دلیل بارش شدید باران راه ارتباطی ۵۰ روستای بزرگ و کوچک این شهرستان قطع شده است که به محض پایان بارش‌ها اقدامات لازم توسط راهداری برای بازگشایی انجام خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.