مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار، باید در هنگام خرید و استفاده از وسایل گازسوز، به نشان استاندارد توجه شود.

مهدی حسین پور مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : با توجه به سرد شدن هوا و استفاده مردم از وسایل گرمازای گازسوز، استفاده از وسایل گاز سوز دارای نشان استاندارد و رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است.

وی اظهار کرد: استفاده از بخاری فاقد دودکش در مکان‌های پر رفت و آمد، به شرطی بلامانع است که اکسیژن کافی را برای آن محیط فراهم کند و تمام ضوابط و استاندارد‌های مربوط برای نصب این وسایل رعایت شده باشد.

مدیرکل استاندارد استان گفت: استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در محل‌های بسته و کوچک مانند اتاق خواب، حمام و مکان‌هایی که دارای تهویه مناسب نیستند، منجر به بروز حوادث ناگوار می‌شود.

وی بیان کرد: شیلنگ‌های لاستیکی که به عنوان رابط لوله کشی گاز شهری به وسایل گازسوز مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز باید دارای نشان استاندارد باشند.

علاوه بر این، رعایت کلیه موارد ایمنی از جمله کنترل و بررسی کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال از نظر باز بودن کانال جهت خروج گاز‌های احتراق، الزامی می‌باشد.

وی اظهار کرد: همشهریان با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و مشخصات محصول اطمینان حاصل نمایند، ودر صورت مغایرت مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۷ به واحد رسیدگی به شکایات اداره استاندارد اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.