هشدار آب منطقه‌ای مازندران برای سیل

کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به احتمال وقوع بارندگی‌های شدید نسبت به حضور در حاشیه و بستر رودخانه‌های استان هشدار داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران بابت ورود سامانه بارشی به استان تا شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان و شکل‌گیری بارش‌های رگباری، کاهش دما و احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب و روان‌آب، کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای مازندران خواستار رعایت نکات ایمنی توسط همه شهروندان در سراسر استان شد.

بنا به اطلاعیه صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی مازندران، این سامانه امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان در ساری، آلاشت، بهشهر، جویبار، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بیشه‌بنه هزارجریب، سوادکوه، جویبار، میاندورود، رینه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، شیاده بندپی، فریدونکنار، قائمشهر، آمل، کیاسر، گلوگاه، محمودآباد، نور و نکا میزان اثرگذاری مشهودی خواهد داشت.

طبق پیش‌بینی‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، رانش زمین و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی طی ساعات فعالیت این سامانه در مازندران قابل پیش‌بینی است.

بر همین اساس پرهیز از تردد و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از انجام سفر‌های برون‌شهری غیرضروری، لغو فعالیت کوهنوردان و طبیعت‌گردان برای حضور در ارتفاعات و مناطق کوهستانی طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه و همچنین توقف هرگونه فعالیت در حاشیه رودخانه‌ها یا نقاط پرخطر و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.