رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی روز گذشته و جاری روزانه ۲۲۵ تن مرغ گرم وارد بازار شده‌ و کمبودی در زمینه مرغ وجود ندارد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با وجود عرضه مرغ به اندازه مصرف روزانه شهروندان، اشتیاق خرید برای تهیه و انبار کردن هنوز فروکش نکرده‌است، ولی پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده شرایط به روال عادی خود بازگردد.

وی با بیان اینکه این کمبود موقتی علت‌های مختلفی دارد، اضافه کرد: کمبود سویا در کل کشور و مشکوک شدن ۲ واحد به بیماری آنفلوانزای مرغی از عللی بود که تمایل به جوجه ریزی را کاهش داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با بررسی‌ها و نمونه برداری انجام شده معلوم شد که موارد مبتلا بیماری نیوکاسل بوده و آنفلوانزای فوق حاد نبوده که واحد‌های درگیر به صورت کامل معدوم سازی شدند.

شهبازی با بیان اینکه کاهش جوجه ریزی در ماه‌های قبل ۶ تا هفت درصد نسبت به پارسال بود، بیان کرد: در شهریور ماه به قدری تولید افزایش یافته بود که بازار کشش تولید اضافه نداشت و حتی مرغ‌عای تولیدی به سن ۶۰ روز هم رسیدند.

به گفته وی، قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار استان ۸۵۰ تا ۸۷۰ هزار ریال است و افرادی که به مبالغ بیشتر از این میزان فروخته باشند، به تعزیرات معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.